A {TEXT-DECORATION: none; } #hd {width:100%; height:100px; text-align:right;font-size:36pt;color:#f7b72e;padding-right:50px;font-family:Times New Roman;font-weight: bold;padding-top: 50 px;} #ds {width:100%; text-align:right;font-size:9pt;color:#b31d1e;font-family:Tahoma;font-weight: bold;padding-right:60px;} body{font-family:tahoma;font-size:9pt;color:#ffffff;} .tt{background:url('http://www.mahtarin.com/weblog/o1.jpg') no-repeat left;height:303px; width:1003px; } .menu{width:142px; padding-right: 10px; padding-bottom: 20px; padding-top:20px;font-size:16pt;font-weight: bold;text-align:right;color:#fac434;} .ssmenu{font-size:9pt;color:#ffffff;text-align:center;} .smenu{direction:rtl;font-size:9pt;text-align:right;color:#ffffff;padding-bottom: 4px; padding-right:8px;} .smenu a{color:#ffffff;text-decoration: none;} .smenu a:hover{text-decoration:underline;} .pmenu{height:38px; width:38px; padding-top: 3px;} .fmenu{ padding-top: 3px;padding-right:8px;color:#ffffff;text-align:center;font-family:tahoma;font-size:9pt;direction:rtl;} .post {color:#ffeed5;direction:rtl;padding-left: 6px; padding-right: 6px; padding-top: 8px; padding-bottom: 25px;text-align:right;font-size:16pt;} .post a{color:#ffffff;text-decoration: none;} .date a{color:#ffffff;text-decoration: none;}
گل رز































دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

داستان کوتاه غذای دانشجویی

ما در سالن غذاخوری دانشگاهی در اروپا هستیم.

یک دانشجوی دختر با موهای قرمز که از چهره‌اش پیداست اروپایی است

سینی غذایش را تحویل می‌گیرد و سر میز می‌نشیند

سپس یادش می‌افتد که کارد و چنگال برنداشته

و بلند می‌شود تا آنها را بیاورد

وقتی برمی‌گردد، با شگفتی مشاهده می‌کند که یک مرد سیاه‌پوست، احتمالا اهل آفریقا (با توجه …به قیافه‌اش)، آنجا نشسته

و مشغول خوردن از ظرف غذای اوست! بلافاصله پس از دیدن این صحنه، زن جوان سرگشتگی و عصبانیت را در وجود خودش احساس می‌کند.

اما به‌سرعت افکارش را تغییر می‌دهد و فرض را بر این می‌گیرد که مرد آفریقایی با آداب اروپا در زمینۀ اموال شخصی و حریم خصوصی آشنا نیست.

او حتی این را هم در نظر می‌گیرد که شاید مرد جوان پول کافی برای خرید وعدۀ غذایی‌اش را ندارد.

در هر حال، تصمیم می‌گیرد جلوی مرد جوان بنشیند و با حالتی دوستانه به او لبخند بزند.

جوان آفریقایی نیز با لبخندی شادمانه به او پاسخ می‌دهد.

دختر اروپایی سعی می‌کند کاری کند؛ این‌که غذایش را با نهایت لذت و ادب با مرد سیاه سهیم شود.

به این ترتیب، مرد سالاد را می‌خورد، زن سوپ را، هر کدام بخشی از تاس کباب را برمی‌دارند

و یکی از آنها ماست را می‌خورد و دیگری پای میوه را.

همۀ این کارها همراه با لبخندهای دوستانه است

مرد با کمرویی و زن راحت، دلگرم‌کننده و با مهربانی لبخند می‌زنند.

آنها ناهارشان را تمام می‌کنند. زن اروپایی بلند می‌شود تا قهوه بیاورد.

و اینجاست که پشت سر مرد سیاه‌پوست، کاپشن خودش را آویزان روی صندلی پشتی می‌بیند،

و ظرف غذایش را که دست‌نخورده روی میز مانده است.

توضیح پائولو کوئلیو:

من این داستان زیبا را به همۀ کسانی تقدیم می‌کنم که در برابر دیگران با ترس و احتیاط رفتار می‌کنند

و آنها را افرادی پایین‌مرتبه می‌دانند. داستان را به همۀ این آدم‌ها تقدیم می‌کنم که با وجود نیت‌های خوبشان، دیگران را از بالا نگاه می‌کنند

و نسبت به آنها احساس سَروَری دارند. چقدر خوب است که همۀ ما خودمان را از پیش‌داوری‌ها رها کنیم

وگرنه احتمال دارد مثل احمق‌ها رفتار کنیم؛

مثل دختر بیچارۀ اروپایی که فکر می‌کرد در بالاترین نقطۀ تمدن است

در حالی که آفریقاییِ دانش‌آموخته به او اجازه داد از غذایش بخورد….


 

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

جلوگیری از آبریزش بینی با بارهنگ

 

کارشناس مسئول گياهان دارويي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي گفت: برگ بارهنگ خلط آور، شُل كننده، ضدآبريزش بيني و مرهم موضعي است.

اصغر نقشی افزود: خواص دارویی برگ، ريشه و دانه بارهنگ توسط کارشناسان به اثبات رسیده است.

وي تصريح کرد: بارهنگ در اطراف تهران، آذربايجان شرقي، لرستان، كرمان و به طور كلي غالب نواحي ايران بخصوص اگر محل رويش رطوبت كافي داشته باشد، مي رويد.

نقشی ادامه داد: از ريشه، برگ و دانه اين گياه مي توان به عنوان تصفيه كننده خون، آرام كننده، رفع

ناراحتي هاي آسم، اسهال هاي ساده، ورم مخاط دهان، درد دندان و حتي درد گوش استفاده مي شود. کارشناس مسئول گياهان دارويي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي یادآور شد: اَفشُره بارهنگ كه از برگ تازه آن تهيه مي شود براي رفع التهاب غشاهاي مخاطي در التهاب مثانه، اسهال و عفونت هاي ريه مصرف مي شود.

وی اظهار داشت: شربت تهيه شده با اَفشُره بارهنگ را براي سرفه مي توان مصرف كرد.

کارشناس مسئول گياهان دارويي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي افزود: استفاده از جوشانده تهيه شده از برگ هاي بارهنگ براي درمان برونشيت بسيار توصیه شده است.

نقشی تاکید کرد: اَفشُره رقيق شده بارهنگ به صورت غِرغِره براي رفع گلودرد، التهاب لثه و زخم هاي دهان بسيار موثر است.

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

لاغری سریع هم موجب بروز کبد چرب می‌شود

 

 

یک فوق تخصص گوارش و کبد، با بیان اینکه لاغری سریع نیز خود یکی از عوامل زمینه ساز ابتلا به کبد چرب است، درباره کاهش وزن سریع هشدار داد و گفت: کاهش وزن باید به تدریج و در یک بازه زمانی مناسب انجام شود و مناسب ترین آن کم کردن نیم تا یک کیلو وزن در هفته است.

 با اشاره به وجود دو نوع کبد چرب الکلی و غیر الکلی، علت این بیماری را رسوب چربی (تری گلیسرید) در سلولهای کبد بیان کرد.

زبیری چاقی، بیماری قند، افزایش چربی خون(تری گلیسرید)، مصرف برخی داروها و بیماری هپاتیت c را از جمله عوامل زمینه ساز در ایجاد بیماری کبد چرب غیرالکلی عنوان کرد.

وی افزود: نوع الکلی این بیماری نیز همانطور که از نام آن مشخص است در اثر مصرف الکل به وجود می آید.

به گفته زبیری شیوع کبد چرب غیرالکلی در جوامع تا 20 درصد گزارش شده و تعداد مبتلایان به آن روز به روز در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به کبد چرب غیر الکلی ممکن است درجاتی از التهاب را نیز در بافت کبد خود داشته باشند که این مسئله به طور معمول در 20 درصد مبتلایان به کبد چرب غیر الکلی مشاهده می شود.

زبیری با اشاره به احتمال ایجاد آسیب پیشرونده کبد در مبتلایان به کبد چرب غیرالکلی، گفت: این امکان وجود دارد که بیماری به صورت پیش رونده منجر به اختلال عملکرد و در نهایت موجب نارسایی کلیه شود که در این گونه موارد فرد بیمار به پیوند کبد نیاز پیدا خواهد کرد.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه در افراد مبتلا به کبد چرب احتمال بروز حوادث قلبی و عروقی بسیار است، افزود: بیشتر موارد مرگ و میر در بیماران مبتلا به کبد چرب به علت مشکلات قلبی و عروقی است.

زبیری اظهار داشت: بیماری کبد چرب در اکثر موارد بدون علامت بوده و یک فرد با شناسایی فاکتورهای خطر این بیماری در خود باید بصورت سالیانه نسبت به انجام سونوگرافی از کبد خود اقدام کند تا وجود یا عدم وجود این بیماری در او تشخیص داده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در مواردی وجود درد در قسمت سمت راست زیر دنده و یا احساس خستگی، ضعف و بی حالی از جمله علائم غیر اختصاصی این بیماری است.

زبیری با اشاره به اینکه کبد چرب درمان قطعی ندارد، اظهار داشت: این بیماری را تنها می توان از طریق تعدیل ریزفاکتورهای خطر آن تعدیل کرد.

این فوق تخصص گوارش و کبد کاهش وزن را مناسب ترین شیوه کنترل این بیماری عنوان کرد و افزود: این کاهش وزن به شرطی می تواند در کنترل بیماری موثر واقع شود که در یک بازه زمانی مناسب صورت گیرد.

زبیری با بیان اینکه لاغری سریع نیز خود یکی از عوامل زمینه ساز ابتلا به کبد چرب است، درباره کاهش وزن سریع هشدار داد و افزود: کاهش وزن باید به تدریج و در یک بازه زمانی مناسب انجام شود و مناسب ترین آن کم کردن نیم تا یک کیلو وزن در هفته است.

 

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

بخورنخورهای نفخ معده

 

 

مشکل نفخ و گاز معده جزو مشکلاتی است که خیلی‌ها را آزاد می‌دهد. اما خوشبختانه همیشه غذاهایی وجود دارد که به رفع این مشکل کمک می‌کند.

در این مقاله‌ی کوتاه چند ماده‌ی غذایی مفید و چند ماده‌ی غذایی مضر را برای مقابله با این مشکل معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مواد غذایی مفید: ادویه ها

رزماری، برگ بو و زنجبیل باعث کاهش قندهای غیر قابل هضم خانواده‌ی کلم‌ها و سبزیجات غده ای و لوبیاها می‌شود. اگر قصد مصرف این قبیل مواد غذایی نفخ آور را دارید موقع پخت آن‌ها، این ادویه ها را اضافه کنید تا نفخ و گاز معده را کاهش دهد.

 

مواد غذایی مضر: مارچوبه و کلم‌ها

مارچوبه، کلم، بروکلی، کلم بروکسل و کلم‌های دیگر حاوی قندهای غیرقابل هضمی هستند که باعث تولید گاز معده می‌شوند. از مصرف این مواد غذایی با مواد غذایی چرب خودداری کنید چون باعث کندتر شدن هضم آن‌ها می‌شود و مشکل را چند برابر می‌کنند.

 

مواد غذایی مضر: حبوبات

حبوبات سابقه‌ی بدی در تولید گاز معده دارند. این شهرت بد به دلیل داشتن قندهای غیر قابل هضم است (مانند کلم‌ها). میزان مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید. قبل از پخت نخود و لوبیا حداقل 8 ساعت آن‌ها را در آب بخیسانید و اگر می‌خواهید از کنسرو استفاده کنید قبل از مصرف، محتویات کنسرو را آب بکشید.

مارچوبه، کلم، بروکلی، کلم بروکسل و کلم‌های دیگر حاوی قندهای غیرقابل هضمی هستند که باعث تولید گاز معده می‌شوند. از مصرف این مواد غذایی با مواد غذایی چرب خودداری کنید چون باعث کندتر شدن هضم آن‌ها می‌شود

 

مواد غذایی مفید: ماست

ماست حاوی ترکیبات فعالی است که باعث کاهش گاز معده می‌شود. به خطر این که این محصول لبنی تعداد باکتری‌های مفید داخل شکم را بیشتر می‌کند. لازم نیست که حتماً به دنبال ماست‌های حاوی پروبیوتیک‌ها باشید. همه‌ی ماست‌ها برای مقابله با نفخ و گاز معده به شما کمک خواهند کرد.

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

ضد میگرن های گیاهی

 

 

این عارضه هم ژنتیکی است و هم مربوط به غذا و اعصاب ،تا امروز هنوز علم درمان قطعی برای این عارضه پیدا نکرده است .امیدوارم که مقداری از درد را با استفاده ازتجربیاتم در شما کاهش دهم.

میگرن چیست:

سردردهای یک طرفی یا دو طرفی که از قسمت قدامی سر(جلو) تا خلفی سر (پشت) ادامه دارد،گاه این حمله سردرد چنان است که به فرد حالت تهوع دست می دهد.این حمله از یک ساعت تا چند ساعت ادامه دارد.این عارضه هم ژنتیکی است و هم مربوط به غذا و اعصاب، تا امروز هنوز علم درمان قطعی برای این عارضه پیدا نکرده است .امیدوارم که مقداری از درد را با استفاده ازتجربیاتم در شما کاهش دهم.

مواد غذایی میگرن زا:

برخی مواد غذایی باعث تشدید اتساع عروق مغزی شده نهایتاً باعث بروز سردرد های شدید در افراد حساس به عارضه میگرن می شوند .

این مواد غذایی عبارتند از:

پنیر- گوجه فرنگی- فلفل قرمز و سیاه - ماهی دودی -تن ماهی- پیتزا- پیاز داغ -باقلا- آجیل-موز.

طی تجربه چند سالی که دارم ،مواد غذایی فوق ،بالاترین اثر را روی سردرد های میگرنی داشته اند.

 

نسخه اول:

3/1لیوان عرق اسطوخدوس+3/1لیوان عرق سنبل الطیب+3/1لیوان آب (روزی 1 تا 2 لیوان میل کنید).

 

نسخه دوم:

ماساژ روغن زنبق(اصل باشد) به پیشانی و داخل بینی.

 

نسخه سوم:

50 گرم گل بابونه+ 50 گرم گل راعی ( چای کوهی)+25گرم سنبل الطیب + 25 گرم اسطوخدوس

گیاهان بالا را کاملا مخلوط کرده ، مقدار یک چنگ از مخلوط را با آب سرد بشویید سپس با یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کرده روزی 2 لیوان میل کنید.(اگر بیماری قند ندارید میتوانید با تکه ای نبات این معجون را میل کنید).

 

با رژیم مناسب غذایی و استفاده از نسخه های فوق سردرد میگرن کمتر شما را تهدید میکند.

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

تکنیک‌های خانگی برای درمان تب

 

 

تب واکنش طبیعی بدن در برابر حمله ارگانیسم‌های مهاجم و بیگانه و عوامل عفونت‌زاست که به ویژه در کودکان می‌تواند خطرناک باشد و در موارد شدید حتما باید تحت درمان دارویی قرار گیرد. در موارد تب بالا مراجعه به پزشک و درمان دارویی ضروری است اما اگر تب خفیف باشد می‌توان با روش‌های طبیعی و بدون نیاز به دارو آن را پایین آورد. در این مقاله که در سایت تخصصی ارگانیک منتشر شده کارشناسان سلامت چند راهکار خانگی و طبیعی برای پایین آوردن تب پیشنهاد کرده‌اند که به شرح زیر است:

 

1. حمام آب ولرم:

حمام کردن کودک تب‌دار با آب‌ دمای معمولی و خنک به سیستم ایمنی بدن کودک شوک وارد می‌کند اما حمام با آب ولرم می‌تواند تب را پایین بیاورد و کودک را تسکین دهد چون بین‌ دمای بیرون و دمای بدن کودک تعادل برقرار کرده در نتیجه به کاهش تب و علائم آن کمک می‌کند.

 

2. سرکه سیب:

در این روش می‌توانید دستمال تمیزی را در سرکه سیب خیس کنید و آن را روی پیشانی یا معده کودک بگذارید. همچنین اگر به آب داخل وان که برای حمام کردن کودک خود آماده کرده‌اید مقداری سرکه سیب بیفزایید و کودک را در این محلول بشویید، به پایین آمدن تب او کمک می‌کند. بعلاوه اگر معده کودکتان می‌تواند این مایع خوراکی را تحمل کند مقدار اندکی از آن را به اندازه قاشق چایخوری به او بخورانید تا به پایین آوردن تب او کمک کند.

 

3. جوراب‌های آغشته به آب‌ لیموترش:

در این روش نیز توصیه‌ می‌شود که جوراب‌های کودک خود را در محلول آب لیموترش تازه و آب ولرم خیس کنید و به او بپوشانید. این کار تب را کاهش می‌دهد و کودک را آرام می‌کند. همچنین این کار را می‌توانید با یک دستمال تمیز نیز انجام دهید و آن را روی پاهای کودک بگذارید تا تب او پایین بیاید.

 

4. پارچه آغشته به سفیده تخم‌مرغ:

حوله یا پارچه تمیزی را به سفیده تخم‌مرغ و ترجیحا سفیده تخم‌مرغ ارگانیک آغشته کرده و آن را روی پاهای کودک خود قرار دهید تا سفیده کاملا خشک شود. برای کودکان، دو تا سه سفیده تخم مرغ کافی است اما برای فرد بزرگسال می‌توانید تا پنج عدد سفیده نیز استفاده کنید. سفیده‌های تخم‌مرغ حرارت اضافی بدن را از پاها خارج می‌کنند و دمای بدن را پایین می‌آورند. اگر فرد مبتلا به تب به تخم‌مرغ آلرژی دارد می‌توانید از ورقه‌های سیب‌زمینی استفاده کرده و آنها را روی پاهای بیمار بگذارید تا به افت‌ دمای بدن کمک کند.

 

5. خمیر سیر:

سیر واقعا دارویی شفابخش است و خاصیت ضد‌قارچی،ضد‌ویروسی و آنتی‌باکتریال دارد و می‌تواند به کاهش تب کمک کند. سیر را بکوبید و آن را با روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید تا به خمیری نرم تبدیل شود. سپس این خمیر را روی پاهای کودک بگذارید. توجه کنید که روی برخی از قسمت‌های پا باید برای خروج حرارت از بدن باز بماند. با باند تمیزی قسمت‌های آغشته به خمیر سیر را ببندید و شب تا صبح آن را به همین حالت بگذارید تا تب کودکتان پایین بیاید.

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

طب سنتی و دردهای ستون فقرات

 

درد ستون فقرات گردنی و كمری از مشكلات شایعی است كه افراد زیادی از آن شكایت دارند و یكی از مهم‌ترین علل مراجعه به مراكز درمانی است.

 هرگونه التهاب، تورم و ضایعه در عضلات، تاندون ها، ستون مهره ها، مفاصل بین مهره ای، دیسك بین مهره ای، اعصاب، عروق خونی و نخاع می تواند باعث ایجاد درد در موضع یا نقاط دورتر به شكل دردهای تیر كشنده، خنجری، سوزنی، احساس گزگز یا بی حسی شود.

شایع ترین علل این گونه دردها گرفتگی عضلات، فتق دیسك بین مهره ای، انحراف جانبی ستون فقرات، آرتروز، تنگی كانال نخاع و تومور است كه عوامل متعددی مانند روش نادرست راه رفتن، نشستن یا ایستادن، سن بالا، اضافه وزن، ضربه، پوكی استخوان، بیماری های متابولیك، ورزش طولانی مدت و ناصحیح بیماری های روانی می تواند در ایجاد آن موثر باشد.

غیر از روش های رایج دارویی و جراحی، برای كاهش این گونه دردها می توان از روش هایی كم عارضه تر نیز تحت نظر متخصص مربوط استفاده كرد.

طب سوزنی یكی از روش های شناخته شده برای كاهش یا بهبود انواع دردهای عضلانی ـ اسكلتی از جمله دردهای ستون فقرات است.

در این روش سوزن های بسیار نازكی وارد نقاط خاص در پوست و عضلات اطراف موضع درد و نقاط دیگر بدن می شود كه می تواند با كاهش گرفتگی و اسپاسم عضلانی، بهبود جریان خون ناحیه، كاهش التهاب و آزاد شدن مواد ضددرد از پایانه های عصبی به كاهش یا بهبود بیمار بینجامد.

سوزن های استفاده شده در طب سوزنی باید استریل و یكبار مصرف بوده و انجام این روش بدون درد است.

برحسب شرایط بیمار، گاهی می توان از تحریك این نقاط با الكتریسیته، گرما و لیزر نیز استفاده كرد.

همزمان با طب سوزنی می توان از بادكش گذاری نیز به عنوان یك روش كمكی در كاهش دردهای ستون فقرات استفاده كرد.

ماساژ نیز در صورتی كه از سوی یك متخصص انجام شود، می تواند كمك كننده باشد؛ البته باید دقت كرد اگر ماساژ به طریق علمی و صحیح انجام نشود، می تواند در برخی موارد بیمار را دچار عارضه كند.

بعضی از گیاهان نیز خاصیت ضد درد دارد از آن جمله می توان به آنیسون، زنجبیل، دارچین، زنیان، مقل، دانه اسفند، تخم كرفس، جیسنگ، نعنا و زیره اشاره كرد.

برخی فرآورده های طبیعی از جمله زردچوبه، مرزنجوش، تركیبات نعنا، رزماری، بادیان و روغن بابونه را نیز می توان به صورت مالیدنی در موضع برای كاهش التهاب و درد استفاده كرد.

 

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

حقایقی در مورد تستوسترون

 

 

بین 2 تا 4 میلیون مرد در ایالات متحده از سطح تستوسترون پائین تر از نرمال رنج می‌برند، که این وضعیت ، کم کاری بیضه ها نامیده می‌شود.

این مشکلی است که در مردان بتدریج با افزایش سن رایج تر می‌شود، ولی می تواند در هر سنی هم بدلایل متنوعی بروز کند. متاسفانه بخاطر شرم و حیا، تعداد کمی از مردان برای حل این مشکل اقدامات لازم را انجام می دهند. تقریبا فقط 5 درصد از میلیون ها مرد بیمار!اما اخیرا استفاده از محصولات تجاری حاوی تستوسترون ، خیلی افزایش یافته است.

این افراط در استفاده از محصولات حاوی تستوسترون شاید کاملا هم چیز خوبی نباشد. مصرف تستوسترون برای مردانی مناسب و بی خطر است که سطوح زیر نرمال  دارند و بیماری خاصی مانند بزرگی پروستات یا نشانه سرطان پروستات ندارند که تستوسترون را در آنها کاهش دهد.

همانطور که خواهیم دید استفاده از تستوسترون توسط مردانی که سطح نرمال دارند، بسیار خطرناک است و باعث نادیده گرفتن نشانه های کم کاری بیضه ها می گردد. این عارضه تا اندازه ای با عوارض طبیعی بالارفتن سن اشتباه گرفته می‌شود.

مردان با تستوسترون کم، موارد زیر را تجربه می‌کنند :

- کاهش میل جنسی

- خستگی

- ضعف عضله

- بیضه های کوچک یا نرم

- نعوظ ناقص

- بالا رفتن وزن، بویژه دور کمر

- کاهش تراکم استخوان

- افسردگی

- کم خونی

صاحبان صنایع بزرگی که بر تولید محصولات حاوی تستوسترون سرمایه گذاری نموده اند، در رشد خطرناک مصرف مکمل های تستوسترون نقش دارند.امروزه بسیاری از مردان، مقادیر غیر مجاز تستوسترون دریافت می‌کنند و از این هورمون برای اینکه آنهارا موقتا جوانتر و قویتر سازد، سو ءِاستفاده  می‌کنند.

در اذهان بسیاری باورهای غلطی در مورد تستوسترون وجود دارند. در این جا به چند نمونه اشاره می‌شود.

1. تستوسترون باروری را افزایش می‌دهد.

غلط. تستوسترون به ویژه  در سطوحی که توسط ورزشکاران برای پرورش اندام، استفاده می‌شود، می‌تواند با کوچک و تنبل ساختن بیضه ها، یک مرد را عقیم سازد.

2. بالا بودن وزن به سطح تستوسترون ربطی ندارد.

غلط. چربی بالا در بدن مانند اسفنج عمل کرده و ، تستوسترون را کاهش داده و تمایل جنسی  ، انرژی و دیگر ویژگیهای مردانه را کاهش می‌دهد، . این به ویژه وقتی درست است که چربی، دور شکم یا عضله های شکم را فرا می گیرد. چربی ران و باسن اثر کمتری بر تستوسترون دارد.

3. مردان می‌توانند سطوح تستوسترون خود را با تمرینات شدید بالا ببرند

رابطه بین تستوسترون و ورزش پیچیده است. بله، ورزش معتدل می تواند سطوح تستوسترون را مقداری افزایش دهد، اما اگر تمرینات شدید باشد، می‌تواند سطوح تستوسترون را کاهش دهد. همچنین این مساله درست است که تستوسترون پائین ورزش کردن را دشوار تر می‌کند، و این امر  می‌تواند به چرخه نادرست بی تحرکی و کاهش سطح هورمون ها منجر شود.

4. بحران میانسالی مردان به تستوسترون ربطی ندارد.

غلط. در بسیاری مواقع ، وقتی مردان می گویند که شغلشان، همسرانشان، یا کلیت زندگیشان کسل کننده شده اند،در واقع از کمبود تستوسترون رنج می‌برند. به این پدیده " مونو پورش" می‌گوییم ،چون بسیاری را دیده ایم که فکر می‌کنند خریدن یک ماشن خیلی جدید و خوب به آنها جذابیت جنسی و دلربایی می‌دهد، در واقع ، بهتر است این افراد سطح تستوسترون خود را چک کنند.

5. مکمل های تستوسترون ایمن اند ، چون FDA آنها را تائید کرده است.

غلط. در واقع تستوسترون یا مواد حاوی تستوسترون را فقط می توان تحت نظارت پزشک استفاده کرد .

6. تستوسترون کم باعث افسردگی می‌شود.

درست. اما فقط نیمی از داستان درست است. بیشتر مردان نمی‌دانند که خود افسردگی یا حالت افسرده ، می‌تواند سطوح تستوسترون را افزایش دهد. از آنجا که بسیاری از مردان نشانه های افسردگی خود را نمی‌شناسند، یا برای یافتن راه درمان افسردگی تمایلی ندارند ، این مشکل مهمی برای میلیون ها مرد است. برخی اوقات  اصلاح سطوح تستوسترون ، می تواند نشانه های افسردگی را کاهش دهد و گاهی درمان افسردگی با روانکاوی و/ یا داروی ضد افسردگی، می تواند سطوح تستونسترون را افزایش دهد.

7. داروهای افزایش دهنده نعوظ ( مانند ویاگرا) ، برای مردان با تستوسترون نرمال مناسب است.

درست. مطالعات نشان می‌دهند که دارو های افزایش دهنده نعوظ برای مردانی با سطوح تستوسترون نرمال بهتر جواب می‌دهد. زیرا تستوسترون میزان انگیزش لازم برای رابطه جنسی را فراهم می‌کند، ولی دارو های افزایش دهنده نعوظ نمی‌توانند.

8. درمان با مصرف تستوسترون در واقع شبیه عمل های زیبایی است – فقط موجب می گردد مردان میانسال ، با آن خود را جوانتر نشان دهند.

غلط. تجویز تستوسترون برای مردانی که تستوسترون پایین دارند، یک درمان پزشکی معتبر است . کم کاری بیضه ها و کمبود تستوسترون، مردان را در معرض عوارضی مانند سستی، پوکی استخوان، بیماری قلبی و احتمالا بیماری آلزایمر قرار می‌دهد.

9. تستوسترون فقط مشکل افراد سالمند است.

غلط. مشخصا هر چه سن بالاتر برود، سطح تستوسترون پایین تر می‌آید، اما این وضعیت می‌تواند در هر مردی پیش آید، حتی در نوجوانان. وضعیت هایی مانند بیماری واریکوسل ، بیضه های آویزان شده و مشکلات ژنتیکی مشخصی، می‌توانند باعث شوند تستوسترون زیر حد نرمال برود که باید این بیماران تا حد ممکن سریعترمعاینه و درمان شوند.

10. تنها راه بالابردن سطح تستوسترون تزریق است.

غلط.گزینه های متعددی برای درمان تستوسترون وجود دارد، برخی از آنها بدن را وادار می‌کنند تا تستوسترون را به حد نرمال برساند؛ به جای اینکه تستوسترون را مستقیما تزریق کنند.تشخیص این امر با پزشک است که چه روشی برای بیمار مناسب تر است.

 

لزوم افزایش آگاهی از نقش تستوسترون

تستوسترون قطعا نقش عمده‌ای در سلامت و باروری مردان ایفا می‌کند—اما رسیدن به سطوح سالم  آن باید به طریق درست انجام شود. مانند هر چیز دیگر، آگاهی قدرت است، و برای رسیدن به مزایای درمان تستوسترون باید کمی در مورد اینکه تستوسترون چیست بدانید، و اینکه چه چیزی باعث می‌ ‌شود تا سطوح آن به زیر حد نرمال برسد.

تستوسترون پائین ( کم کاری بیضه ها) می تواند بدلیل عوامل بسیاری باشد، تمام آنها مغایر کاهش نرمال تستوسترون بر اثر پیر ی هستند. وجود تومور ها در غده هیپوفیز ( که کنترل تولید تستوسترون را در بیضه ها بر عهده دارد.) مشکل در بیضه ها، صدمه، عفونت، و بالا بودن وزن می تواند باعث افت سطح تستوسترون شوند. افزایش چربی بدن یکی دیگر از دلایل است. چون تستوسترون معمولا در سلولهای چربی بدن جذب می شود. بنابراین اگر چربی خیلی بالا باشد، بدن تستوسترون را بسیار سریعتر جذب می کند، که منجر به کمبود خواهد شد. و همانطور که در بالا گفته شد، چربی شکمی یا شکمبه، خطر بالاتری برای تبدیل تستوسترون به استروژن دارد.

عامل خطرناک دیگر برای کم کاری بیضه ها ، دیابت است.یک رابطه بسیار قوی بین میزان قند خون و سطوح کم تستوسترون وجود دارد. بنظر می‌رسد که قند خون بالا و  یا انسولین پایین ، به سلولهایی در بیضه آسیب می‌زند که مسئول تولید تستوسترون اند : بیشتر مردانی که دیابت دارند، سطح تستوسترون پائینی هم دارند.

برعکس آن هم ممکن است اتفاق بیافتد : سطح تستوسترون پائین می‌تواند حساسیت به انسولین را کاهش دهد و منجر به کوچک شدن عضله گردد، و نتیجتا بیماری دیابت پیشرفت می کند. به دلیل اینکه دیابت به ویژه دیابت بزرگ سالان ، به تدریج در کشورهای توسعه یافته در حال رشد است .شیوع کم کاری بیضه مربوط به دیابت نیز احتمالا در سالهای آینده افزایش می‌یابد. هم اکنون رشد وضعیتی که آنرا سندروم متابولیک می‌نامند و یک وضعیت قبل از دیابتی است ، در میان مردان با سطوح تستوسترون پائین ،مشهود است. در حقیقت، یکی از نشانه های آشکار هردو  بیماری ، کاهش سطح تستوسترون و افزایش چربی دورشکمی است.

 

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

تاثیر بد كالباس و سوسيس بر پوستتاثیر بد كالباس و سوسيس بر پوست

 

 

 موادی همچون كالباس - سوسیس و چیپس به دلیل داشتن مواد افزودنی علاوه بر آسیب رساندن به كبد ، روی شادابی پوست نیز تاثیر مخربی می گذارد.

مسعود كیمیا گر متخصص تغذیه گفت: بخشی از شادابی پوست به ژن ها و ژنتیك افراد بستگی دارد.

بعضی از افراد به طور كلی دارای پوست های شاداب و باطراوت هستند اما از دیدگاه تغذیه ای برای شادابی پوست باید به نوع مواد غذایی كه افراد در روز مصرف می كنند توجه كرد.

وی اذعان داشت: افراد باید رژیم غذایی پرسرشار از از سبزیجات و میوه ها استفاده نمایند به خصوص سبزیجات ،میوه و موادی كه حاوی ویتامین E بالایی باشند مانند جوانه گندم و دیگر جوانه ها.

وی اظهار داشت: به طور كلی ویتامین A،C،E و همچنین عنصر روی در شادابی پوست مؤثر است.

وی در ادامه افزود: سبزیجاتی همچون هویج ،گوجه فرنگی،‌ انواع سبزی های برگی و غیر برگی حاوی ویتامین ها و آنتی اكسیدان های مورد نیاز بدن می باشد.

كیمیاگر همچنین از راه های دیگر برای شادابی پوست نوشیدن 6-8 لیوان آب در روز می باشد.

وی خاطر نشان كرد: موادی كه دارای چربی بالایی هستند نیز دارای افزودنی های مختلف هستند برای سلامت پوست ملزم می باشند وی افزود: موادی همچون كالباس ، سوسیس ، چیپس به دلیل داشتن مواد افزودنی باعث آسیب رسانی به كبد شده و روی شادابی پوست اثر می گذارند و این آسیب ها به شكل جوش ، كورك، چربی زیاد و ملتهب شدن خود را نشان می دهند.

وی تأكید داشت مصرف حداقل روزی 2لیوان شیر و لبنیاتی مثل ماست ونیز روزی 4واحد میوه  در حدود 400الی 300گرم باید مصرف شود .

كیمیاگر همچنین مصرف در حد 2فنجان سبزیجات كه یك فنجان خام و فنجان دیگر پخته باشد را توصیه كرد.

وی بیان كرد: به طور كلی میوه هایی مثل شاه توت، توت فرنگی ،‌آلوو تمشك و نیز انبه حاوی آنتی اكسیدان های بالایی هستند.

وی اشاره داشت: برای سالم  ماندن و شاداب بودن پوست باید از آنتی اكسیدان های طبیعی استفاده كرد كه این آنتی اكسیدان ها باعث جوان بخشی به سلولهای بدن و تكثیر صحیح آنها می شود.

گفتنی است ؛‌مواد طبیعی مثل میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اكسیدان هستند كه مانع از تشكیل سلولهای سرطانی می گردند.

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

40 درصد ایرانیان به کبد چرب گرفتارند

 

 

کبد چرب حداقل 30 الی 40 درصد جامعه ایرانی را به خود مبتلا کرده است.

پروفسور سید موید علویان و استاد دانشگاه و فوق تخصص گوارش و کبد گفت: امروزه باید همه افراد به ویژه افراد چاق بدانند که در معرض ابتلا به کبد چرب هستند که البته روند کبد چرب در کشور ما به علت استفاده از فست فودها روبه افزایش است.

  وی افزود: البته این بيماري حداقل 30 الی 40 درصد جامعه ایرانی را مبتلا به خود کرده است.

 همچنین کبد چرب ناشی از تغییر الگوی تغذیه، عدم رعایت فعالیت ورزشی، کم تحرکی و برخی از عوامل ژنتیکی دچار این بیماری می شوند.

وی اذعان داشت: جامعه ما باید افرادی پر نشاط، پرتحرک و به دور از مصرف غذاهای چرب و مواد فیبری سوق دهیم.

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

مشخصات یک صبحانه خوب

 

 

ناصر کلانتری در مورد بهترین مواد غذاهای مورد استفاده در وعده صبحانه خاطرنشان کرد: صبحانه یکی از وعده‌های اصلی غذایی است که در علوم مختلف اجتماعی و پزشکی جایگاه ویژه‌ای دارد و متابولیسم بدن را تنظیم می‌کند. حتی به افرادی که چاق هستند توصیه می‌کنیم برای لاغر شدن صبحانه بخورند.

وی غلات را بهترین ماده غذایی برای صبحانه دانست و گفت: گندم، جو، ذرت که به شکل‌های مختلفی در دسترس هستند. بهترین منبع غذایی برای وعده صبحانه‌اند که در کشور ما به شکل نان و در کشورهای غربی به صورت کورن‌فلکس (غلات حجیم‌ شده) مصرف می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ترکیب نان و شیر را بهترین ماده غذایی برای صبحانه عنوان کرد و گفت: قدیمی‌ها نان و شیر را با هم مخلوط می‌کردند و اکنون نیز بسته‌بندی‌های غلات حجیم شده در بازار موجود است که با مخلوط کردن در شیر بهترین غذا برای کودکان محسوب می‌شود.

وی گفت: نباید فراموش کرد که سبوس موجود در غلات حاوی آهن و انواع ویتامین B است که برای زنان و کودکان بسیار حیاتی است.

رئیس انجمن علمی تغذیه با شیر مادر با تأکید بر اینکه در کنار غلات حتماً باید یک ماده پروتئینی مصرف شود گفت: در کشور ما غالباً پنیر سر سفره صبحانه مصرف می‌شود اما تخم‌مرغ پخته یاعدسی و لوبیای گرم نیز منبع غنی پروتئین هستند.

کلانتری تصریح کرد: اگر به سنت‌های غذایی اصیل خودمان بازگردیم بسیاری از مشکلات تغذیه‌ای‌مان حل می‌شود چرا که فرنی، شیربرنج، حریره بادام و حلیم ترکیبی از غلات و پروتئین بوده و بهترین منشأ غذایی در وعده صبحانه است.

وی در مورد بهترین منبع مایعات در وعده صبحانه گفت: اینکه چای را در وعده اصلی صبحانه به عنوان مایعات مصرف می‌کنیم را خیلی نمی‌پسندیم چرا که آهن موجود در غذا را دفع می‌کند. اصرار داریم که آب میوه در وعده صبحانه مصرف شود چرا که جذب ویتامین C موجود در آّب میوه به ویژه آب پرتقال سبب جذب بهتر آهن موجود در غذا می‌شود.

کلانتری خاطرنشان کرد: افرادی که مایلند چای بنوشند بهتر است یک و نیم ساعت با صبحانه فاصله بیندازند.

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

7 دلیل برای درست جویدن غذا

 

 

با بیشتر جویدن، غذا دیرتر تمام می شود. افرادی که کندتر غذا می خورند، کمتر می خورند، زیرا هنگام غذا خوردن، به مغز پیغام سیر شدن ارسال می شود. اگر در خوردن عجله کنید و غذا را به خوبی نجوید، اگرچه غذا تمام می شود اما مغز که هنوز پیغام سیری دریافت نکرده است، تصور می کند که هنوز گرسنه هستید.

 هرچند اغلب مردم از اهمیت درست جویدن غذا آگاهی لازم را دارند، اما به این امر مهم توجه چندانی نمی کنند. این در حالی است که جویدن اولین مرحله در روند هضم غذا به حساب می آید. در واقع برخلاف تصور برخی افراد، روند هضم در معده آغاز نمی شود بلکه به محض ورود مواد غذایی به دهان این روند شروع می شود. 

 

آنزیم های موجود در بزاق دهان و عمل جویدن، کمک می کند تا غذا شکسته شود. به نقل از سایت «نیوزویک»، جویدن صحیح نقش مهمی در هضم کامل غذا، حفظ وزن و در نهایت سلامت بدن ایفا می کند. در این مطلب به ۷مورد اشاره شده است تا بدانیم چرا باید غذا را خوب بجویم.

 

افزایش جذب ویتامین ها و مواد معدنی

هنگامی که با جویدن کامل، غذا شکسته می شود، روده ها راحت تر مواد مغذی را به خود جذب می کند. برخی مواد غذایی مانند مغز میوه ها و برخی سبزیجات خام به طور کامل در معده شکسته نمی شود و نیاز به جویدن کامل دارد. 

همچنین هنگامی که غذا خوب جویده می شود، سیستم هاضمه پیغام رسیدن غذا را دریافت می کند و این امر باعث می شود، سیستم گوارشی اسید ترشح کند. این اسید غذا را هضم و به بدن کمک می کند مواد مغذی لازم را جذب کند.

 

حفظ وزن سالم

با بیشتر جویدن، غذا دیرتر تمام می شود. افرادی که کندتر غذا می خورند، کمتر می خورند، زیرا هنگام غذا خوردن، به مغز پیغام سیر شدن ارسال می شود. اگر در خوردن عجله کنید و غذا را به خوبی نجوید، اگرچه غذا تمام می شود اما مغز که هنوز پیغام سیری دریافت نکرده است، تصور می کند که هنوز گرسنه هستید. در این موارد، به احتمال زیاد، خوردن ادامه پیدا می کندو به مرور به افزایش وزن منجر می شود.

 

ترکیب کامل ماده غذایی با بزاق دهان

این امر به چند علت اهمیت دارد؛ آنزیم های موجود در بزاق دهان به شکسته شدن غذا کمک می کند. این آنزیم ها در شکسته شدن چربی نیز نقش موثری دارد. زمانی که غذا به آرامی جویده می شود، ماده غذایی به مدت طولانی تر در معرض بزاق دهان و آنزیم های مربوط به آن قرار می گیرد. اگر چربی ها شکسته نشود مشکل گوارشی ایجاد می کند. با ترکیب کامل مواد غذایی با بزاق دهان، غذا به راحتی از مری پایین می رود.

 

نیاز به انرژی کمتر برای هضم غذا

بدن برای هضم غذا، انرژی زیادی مصرف می کند. اگر غذا درست جویده نشود، سیستم هاضمه مجبور است انرژی بیشتری صرف کند و برای شکسته شدن غذا سخت تر کار کند. اما غذایی که به خوبی جویده شده است، در سیستم هاضمه به راحتی حرکت می کند.

 

 حفظ سلامت دندان ها

روند آرام جویدن مواد غذایی، برای حفظ سلامت دندان ها نیز مفید است. زیرا نوعی ورزش برای استخوان های فک به حساب می آید و به آن استحکام می بخشد. بزاقی که هنگام جویدن غذا در دهان تولید می شود، برای از بین بردن باکتری های دهان لازم است. هرچه باکتری کمتری در دهان باشد، تراکم جرم و احتمال پوسیدگی دندان نیز کاهش پیدا می کند.

 

کاهش باکتری اضافه در روده ها

اگر غذا به خوبی جویده نشود، به دلیل بزرگ بودن ذرات آن هضم کامل در معده سخت تر می شود. مواد غذایی هضم نشده باعث افزایش باکتری در روده ها و در نتیجه بروز علایم مختلف می شود، از جمله:

 

۱ - باکتری بیش از حد،گاز معده و نفخ ایجاد می کند.

۲ - به علت رشد بیش از حد باکتری، برخی افراد دچار اسهال یا یبوست می شوند.

۳ - درد معده نیز علایم شایع رشد بیش از حد باکتری در سیستم گوارشی است.

 

لذت بردن از غذا

سریع خوردن غذا مانع از چشیدن طعم واقعی غذا می شود.

برای این که از غذا خوردن لذت ببرید، لقمه های غذا را به آرامی بجوید. برای تعداد دفعات جویدن نمی توان توصیه خاصی کرد زیرا مدت زمان آن برای هر نوع غذا متفاوت است.

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

راه های کلافه کردن شوهرها

 

از این 8 کار بپرهیز، خانم عزیز! آیا تا به حال شده در حالی که گمان می‌کردید لحظات فوق‌العاده خوبی در کنار همسرتان دارید، ناگهان او عصبانی شده و شروع به ایراد گرفتن از شما کند؟ متاسفانه اغلب خانم‌ها عاداتی دارند که مردها را ناراحت می‌کند.

1- جاروبرقی کشیدن در وقتی که وقتش نیست!

ساعت 8 شب است، همسرتان از محل کار به خانه برگشته و روی کاناپه در حال استراحت و تماشای تلویزیون است. شما که تا به حال مشغول امور دیگر منزل ورسیدگی به کودکان بوده‌اید حال این فرصت را پیدا کرده‌اید که خانه را کمی جارو بکشید، پس با کمال احترام از همسر خود می‌خواهید دقیقه‌ای کودکان را زیر نظر بگیرد.و پاهایش را بلند کند تا خانه را جارو بکشید اما متوجه عصبانیت همسرتان می‌شوید.بهترین راه این است که به او حق داده و جارو کشیدن را به فردا موکول کنید.

 

2 -غرغر کردن موقعی که او دارد فوتبال می‌بیند

 

امروز بعد از ظهر از تلویزیون مسابقه فوتبال تیم مورد علاقه همسرتان پخش می‌شود. اما شما از فوتبال یا تیم مورد علاقه او متنفرید، بنابراین مدام در حالی که او درحال تماشای تلویزیون است در خانه راه می‌روید، غرغر می‌کنید و از تیم او یا حتی تماشای فوتبالش ایراد می‌گیرید. او که از کار شما کلافه شده ممکن است کاملامحترمانه از شما بخواهد ساکت باشید. نباید از عکس‌العمل همسرتان ناراحت شوید. فراموش نکنید در یک خانواده هر کسی حق دارد به علایق خود مشغول شود، اگرشما فوتبال دوست ندارید بهتر است آن ساعت برای گردش با دوستان‌تان قرار بگذارید یا به خرید بروید.

 

3 - بگو منو دوست داری بگو

به رستوران رفته‌اید و ساعات بسیار خوبی را با هم گذرانده‌اید. حال به خانه برمی‌گردید و در کنار همسرتان که مشغول تماشای تلویزیون است می‌نشینید و شروع می‌کنید به پرسیدن سوالات رمانتیک نظیر «چه‌قدر من رو دوست داری؟» ممکن است ابتدا همسرتان با گفتن یک یا دو جمله احساسش را به شما بیان می‌کند اما اگرسوالات ادامه یابد، ساکت شود و شما گمان کنید به شما بی‌علاقه است یا حوصله‌تان را ندارد. پرسیدن سوالات عاشقانه خوب است اما هر چیز زمانی دارد.

 

4 - کی بود؟ چی بود؟ کجا بودی؟

«کی بود زنگ زد؟» «چی می‌خواست؟» «خوب تو بهش چه گفتی؟»گاهی اوقات زنان بدون آنکه منظور خاصی داشته باشند، همسرانشان را بیش از حد سوال پیچ می‌کنند. در اینجاست که صبر همسران ممکن است تمام شود. فراموش نکنید بهترین کار این است که هرگز خیلی در کارهای همسرتان دخالت نکنید. اجازه دهید هر فردی زندگی شخصی خود را داشته باشد. وقتی اجازه می‌دهید همسرتان در زندگی شخصی‌اش رازهایی را برای خود نگه دارد، زندگی مشترک شما باثبات‌تر خواهد بود.

 

5 - ادب کردن شوهر

گاهی زنان با همسران خود مثل کودکان برخورد می‌کنند. مثلا مدام به او یادآوری می‌کنند که به دندانپزشک مراجعه کند. فراموش نکند نان بخرد. روغن ماشین‌ را چک کند و... این حرف‌ها تنها می‌تواند سبب عصبانی شدن همسرتان شود. او ازدواج نکرده تا کسی همانند مادرش مدام او را نصیحت کند. اگر کاری را فراموش می‌کند تنها یک بار به او گوشزد کنید و قبل از آنکه نظرتان را در مورد کاری بدهید، منتظر شوید تا خود او درباره آن صحبت کند یا نظرتان را بخواهد.

 

6-افتادن از آن طرف بام

مدام به همسرتان زنگ می‌زنید، می‌خواهید تنها با او بیرون بروید و دوری‌اش را نمی‌توانید تحمل کنید؟ مردان شاید در ماه‌های اول ازدواج این روند را تحمل کند اما بعد ازاین عادت شما عصبانی خواهند شد. اجازه بدهید ساعاتی از روز را به حال خودش باشد و همراه با همکارانش ساعاتی را خوش بگذراند.

7- الان میام!

ساعت 8 به تولد یکی از دوستان همسرتان دعوت شده‌اید و با آنکه همسرتان نیم ساعت است آماده روی کاناپه نشسته. شما هنوز به دنبال این هستید که چه روسری با پیراهن‌تان جور است و او مدام تکرار می‌کند که زود باش، همین لباس خوب است و... تا آنکه در نهایت از دست شما عصبانی می‌شود. بهترین کار این است که شمایک یا دو ساعت پیش از ساعت مقرر انجام کارهای خود را آغاز کنید تا وقتی او آماده می‌شود شما دیگر کاری برای انجام دادن نداشته باشید.

 

8 -انتقاد از مادرشوهر

«مادرت را خیلی دوست دارم ولی بهتر بود قبل از آنکه بیان حداقل اول زنگ می‌زدند.» شاید حق با شما باشد ولی حتی یک انتقاد محترمانه از مادر همسرتان ممکن است او را ناراحت کند. اگر می‌خواهید در دید همسرتان و خانواده‌اش بهترین باشید هرگز از مادر همسرتان ایراد نگیرد.

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

10 تفاله یی که بهتر است آنها را دور نریزید

 

 

 اگر شما هم به هنگام برش، خرد کرد و پوست کردن میوه ها تفاله زیادی جمع می کنید، باید دوباره به این کارتان فکر کنید.

بعضی از متراکم ترین و متنوع ترین مواد غذایی در بخش هایی از میوه ها و سبزیجات یافت می شوند که ما اغلب آنها را به عنوان تفاله دور می ریزیم. این میوه ها و سبزیجات در طول رشد در مقابل عناصر مختلفی قرار می گیرند و این باعث می شوند که مواد غذایی سودمند و منحصر بفردی در آنها جمع شود.

در اینجا به 10 تفاله ای اشاره می کنیم که باید در وعده های شما وجود داشته باشند.

 

1. برگ های هویج:

بیشتر از خود هویج، برگ هایش پر از کلروفیل هستند. این ماده به گیاه رنگدانه سبز می دهد. کلروفیل منبعی غنی از منیزیم است و فشار خون را تنظیم می کند و به قوی شدن استخوان ها و عضلات کمک می کند. پتاسیم زیادی در آن وجود دارد که فشار خون را کم می کند و سوخت و ساز بدن را بهبود می دهد. همچنین از پوکی استخوان پیشگیری می کند. حتی یک تحقیق ثابت کرده است که افرادی که در خطر بیماری قلبی هستند افرادی هستند که پتاسیم بسیار کمی دریافت می کنند. برگ هویج منبعی غنی از ویتامین کا هم هست که در خود هویج وجود ندارد و برای سلامت استخوان بسیار مهم است.

نحوه استفاده: از آنجائیکه تراکم بالای پتاسیم در برگ های هویج باعث تلخ شدن آن شده است، بهتر است آن را خوب خرد کنید و با چیزهای خوشمزه دیگر مخلوط کنید. مثلاً در سالاد بریزید یا برای تزئین خوراکی های دیگر یا سوپ بکار ببرید.

 

2. پوست سیب زمینی:

سیب زمینی بخاطر افزایش وزنی که ایجاد می کند، زیاد خوش نام نیست. ولی پوست آن پر از مواد غذایی از جمله پتاسیم، ویتامین ث، آهن، مس و فیبر است. پوست تنها یک سیب زمینی حاوی 18 درصد فیبر لازم برای شماست. فیبر زیاد موجب تنظیم گوارش و کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی و دیابت می شود. فیبر باعث می شود که بعد از وعده غذایی به مدت طولانی تری احساس پر بودن کنید. به همین علت است که خانم هایی که فیبر روزانه خود را از 12 گرم به 24 گرم افزایش می دهند، 90 کالری کمتر در روز دریافت می کنند.

نحوه استفاده: سیب زمینی با پوست را با کمی روغن زیتون و نمک و فلفل برشته کنید. حتی می توانید به آنها گیاهان معطر و ادویه بیفزایید.

 

3. برگ رازیانه:

برگ های رازیانه پر از ویتامین ث هستند. ویتامین ث برای ساختن کلاژن در استخوان ها، غضروف ها، عضلات و رگ های خونی لازم است و به جذب آهن کمک می کند. همچنین منبعی غنی از پتاسیم هستند که باعث می شوند سدیم از دستگاه های بدنمان خارج شود.

نحوه استفاده: این برگ ها که مزه شوید می دهند را می توانید ریز ریز کنید و داخل سالاد بریزید یا برای تزئین ماهی بکار ببرید.

 

4. پوست سیب:

پوست سیب قرمز یا سبز سرشار از فیبر محلول و کوئرسیتین است که میزان کلسترول را کاهش می دهد. کوئرسیتین خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. ولی از آنجائیکه بقایای آفت کش ها در پوست میوه جمع شده اند، سعی کنید سیب ارگانیک بخرید.

نحوه استفاده: پوست سیب را داخل مخلوط کن بریزید و با آبمیوه ها دیگر مخلوط کنید. یا آن را ریز ریز کنید و با سوپ صبحانه میل کنید. گرمای سوپ پوست میوه را شل می کند و به آن طعم متفاوتی می دهد. اگر از آبمیوه خوشتان می آید، پوست سیب را با هویج و زنجبیل مخلوط کنید و آبش را بگیرید و بنوشید.

 

5. ساقه های چغندر:

پژوهشی از مؤسسه فناوری غذایی آلمان نشان می دهد که ساقه های چغندر سرشار از آمینواسید گلوتامین هستند و دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کنند و توانایی بدن را برای بهبودی پس از جراحت افزایش می دهند. همچنین منبعی غنی از فیبر هستند. همچنین هر رنگ آن نشانه آرایه متفاوتی از مواد غذایی گیاهی است و نوع خاصی از مزایای سلامتی را دارد.

نحوه استفاده: خوب آن را خرد کنید و با برگ های چغندر تفت دهید. زمان پخت ساقه ها طولانی تر است، پس قبل از اضافه کردن برگ ها به ماهیتابه، آنها را حرارت دهید.

 

6. پوست پرتقال:

آلبدو، چیز سفیدی است که دور پرتقال را گرفته است و مواد غذایی این میوه در قسمت سفیدش انباشته شده است. این قسمت سفید چهار برابر بیشتر از داخلش فیبر دارد. ماده د-لیمونین که بخش اصلی پوست پرتقال است، خطر سرطان سلول های فلسی شکل که نوع کشنده ای از سرطان پوست است را کاهش می دهد. به علاوه، پوست پرتقال پر از تانجرتین و نوبیلتین است که این دو ماده فلاوونویدهایی هستند که خواص ضدسرطانی، ضددیابتی و ضدالتهابی دارند. این مواد آنتی اکسیدان هایی هستند که سطح کلسترول را بیش از داروهای تجویزی پایین می آورند.

نحوه استفاده: پوست پرتقال را رنده کنید و ریز ریز کنید. این پوست ها به هر چیزی از لوبیا سبز گرفته تا مرغ، طعمی عالی می دهد. حتی برای دسر، پوست پرتقال ها را دوبار در آب بجوشانید و آبش را دور بریزید. بدین ترتیب تلخی آن گرفته می شود. یک ساعت آنها را داخل شربت بخوابانید و بعد در شکلات سیاه آب شده فرو ببرید و دربیاورید.

 

7. برگ های کرفس:

این برگ ها پنج برابر بیشتر از ساقه ها منیزیم و کلسیم دارند. منیزیم برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن از جمله متابولیسم انرژی و سنتز پروتئین لازم است. کلسیم که به بهبود سلامتی استخوان معروف است به انقباض و انبساط عضلات و رگ های خونی هم کمک می کند و هورمون های لازم برای کارکردهای بیولوژیکی اولیه را ترشح می کند و سرعت انتقال پیام به مغز را تسریع می کند. از همه اینها گذشته، برگ های کرفس سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضدالتهابی از جمله ویتامین ث و فنول ها هستند.

نحوه استفاده: برگ ها را خرد کرده و داخل سالاد بریزید. داخل نیمرو و سالادهای دریایی هم خوشمزه می شود. می توان آن را در سوپ هم ریخت. قابلمه را پر آب کنید و برگ کرفس و تفاله های سبزیجات دیگر را هم داخلش بریزید و بگذارید بپزد.

 

8. سفیدی هندوانه:

لایه سفید داخل هندوانه مقدار فراوانی سیترولین دارد. سیترولین آمینو اسیدی است که در بدن، به آرجینین تبدیل می شود. آرجینین آمینو اسیدی است که برای قلب، دستگاه گردش خون و دستگاه ایمنی بدن بسیار مهم است. ثابت شده است که این آمینو اسید برای گشاد کردن رگ های خونی و بهبود گردش خون هم مفید است و عملکرد ورزشکاران را بهبود می دهد. همچنین خواص آنتی اکسیدانی دارد که از بدن در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

نحوه استفاده: سفیدی های هندوانه را بدون پوست و با مغزش هندوانه و آبلیمو در مخلوط کن بریزید و آبمیوه غیر رقیقی درست کنید.

 

9. برگ های بروکلی:

شاید بعضی جاها بروکلی را بدون برگ هایش بفروشند. ولی سعی کنید بروکلی با برگ بخرید. 30 گرم برگ بروکلی 90 درصد از ویتامین آ روزانه شما را تأمین می کند. ویتامین آ برای حفظ کارکرد ایمنی بدن، بینایی و ارتباط سلولی حیاتی است. برگ های بروکلی سرشار از ویتامین ث هستند که دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کنند.

نحوه استفاده: این برگ ها هم مانند اسفناج هستند. می توانید آنها را بخارپز کنید، تفت دهید یا کبابی کنید. برگ های ریزتر و جوانتر را برای سالاد استفاده کنید.ر

 

10. پوست پیاز:

پوست های قهوه ای و کاغذ مانند پیاز و لایه های بیرونی سفت آن، منبعی سرشار از ترکیبات فنولی فیبر نامحلول از جمله کوئرسیتین و فلاوونوئیدهای دیگر هستند. فیبر موجود در پوست پیاز، ریسک بیماری های قلبی عروقی، مشکلات گوارشی روده ای، سرطان روده بزرگ، دیابت نوع دوم و اضافه وزن را کاهش می دهد. ترکیبات فنولی به پیشگیری از بیماری های شریانی کمک می کنند و دارای خواص ضدسرطانی هستند.

نحوه استفاده: برای بدست آوردن ترکیبات خوب از پوست پیاز (که اصولاً خوردنی نیست)، آنها را در سوپ ها و خورش ها بریزید تا طعم آنها دربیاید و بعد دربیاورید. بعد از غذا خوردن یادتان نرود مسواک بزنید.

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

چند توصیه ساده برای تسکین سوزش سردل

 

 

 برای مبتلایان به این ناراحتی گوارشی مصرف موز توصیه می‌شود. موز از جمله مواد خوراکی است که به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص از اسیدی شدن معده و سوزش سردل جلوگیری می‌کند. سعی کنید حداقل روزی یک موز بخورید.

همچنین هنگام خوردن موادغذایی حوصله بیشتری به خرج دهید و عجله نکنید. هرچه غذا را بیشتر بجوید، معده شما آن را راحت‌تر هضم می‌کند.

سعی کنید فاصله بین وعده‌های غذایی‌تان را کاهش دهید و در هر وعده، مقدار کمی غذا مصرف کنید. فاصله طولانی میان وعده‌های غذایی سبب اسیدی شدن معده می‌شود. برخی دیگر از توصیه‌های مفید برای تسکین سوزش سردل به شرح زیر است:

- روزانه حداقل 10 لیوان آب بنوشید.

- از خوردن موادغذایی بلافاصله قبل از خواب خودداری کنید.

- سعی کنید هنگام خوابیدن از بالش بلند استفاده کنید.

- پس از هر وعده‌غذایی عرق نعنا مصرف کنید.

 

متخصصان گوارش همچنین پیشنهاد می‌کنند که پیش از مصرف هر وعده‌ غذایی‌، دو قاشق چایخوری سرکه و عسل خالص را در آب ترکیب کنید و این شربت شفابخش را بنوشید.

 

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

پاکسازی پوست با بخورهای گیاهی

 

 

استفاده از بخور رازیانه یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای بستن منافذ پوست است.

پاکسازی پوست با انواع بخورهای گیاهی یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افرادی است که تمایلی به استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی ندارند. اگرچه امروزه محصولات مختلف بهداشتی و آرایشی با منشأ گیاهی در جهان تولید مي‌شود اما هنوز هستند افرادی که ترجیح مي‌دهند از لوسیون‌ها و داروهای گیاهی که بدون دخالت دستگاه‌های صنعتی تولید شده‌اند برای حفظ و سلامت پوست و موی خود بهره ببرند.

بستن منافذ پوست با بخار رازیانه

استفاده از بخور رازیانه یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای بستن منافذ پوست است. اگرچه استفاده از بخورها به طور کلی منجر به گشودگی منافذ پوست مي‌شود اما این بخور به صورت استثنا در انقباض منافذ پوستی بسیار موثر است و پس از استفاده از این بخور نیازی به استفاده از مواد قابض کننده سطح پوست وجود ندارد. برای استفاده از این بخور کافی است ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری برگ رازیانه خشک شده را درون ۲ لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید به آرامی بجوشد سپس از بخار این آب برای بخور دادن صورت خود استفاده کنید. استفاده از این بخور دوبار در هفته به بسته شدن منافذ پوست که موجب از بین رفتن آراستگی پوست صورت مي‌شود، کمک مي‌کند.

 

درمان عالی جوش‌های سرسیاه

یکی از روش‌هایی که در برطرف کردن جوش‌های سرسیاه صورت بسیار قوی عمل مي‌کند، استفاده از بخور گیاهی گل بابونه است. برای تهیه این بخور تنها کافی است ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری گیاه خشک شده گل بابونه را درون ۲لیوان آب جوش ریخته و آن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید سپس صورت خود را روی این بخار بگيريد. فقط مراقب باشید فاصله ایمن را حفظ کنید تا بخار به پوست صورت‌تان آسیب نرساند. بهترین حالت آن است که صورت‌تان را به مدت ۱۰ دقیقه با کمک بخور گل بابونه، بخور دهید و پس از آن صورت‌تان را بشویید. درمانگران طب سنتی معتقدند استفاده از گل‌های خیس خورده بابونه روی پوست به پاکسازی کمک مي‌کند.

 

چگونه پوستمان را جوان کنیم؟

درمانگران طب گیاهی برای داشتن پوستی شاداب و جوان استفاده از بخورهای گیاهی را دو تا سه بار در هفته به بیمارانشان توصیه مي‌کنند. بخور گیاهان دارویی از قبیل آویشن، اسطوخودوس، رازیانه، رزماری، نعناع کوهی، بومادران و گزنه از جمله بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش نشاط، شادابی و جوانسازی پوست به ویژه در خانم‌هاست. بهره‌گیری از این بخورهای گیاهی علاوه بر پاکسازی پوست و آبرسانی مناسب به آن، موجب دریافت مواد غذایی توسط سلول های پوستی در بهترین شکل ممكن مي‌شود.

 

گیاه پیشگیری از جوش صورت

گیاه شاه‌تره به دلیل خواص بی‌نظیری که در پاکسازی پوست و پیشگیری از بروز جوش صورت دارد همواره توسط درمانگران طب سنتی به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان جوش‌ها یا پیشگیری از بروز آنها در بدن توصیه مي‌شده است. بسیاری از درمانگران نوشیدن عرق شاه‌تره یا جوشانده آن را بهترین داروی ضدجوش مي‌دانند. اما بخور این گیاه دارویی نیز تاثیر زیادی در کاهش میزان جوش صورت و درمان آن دارد. بخور این گیاه علاوه بر خاصیت ضد جوش به داشتن پوستی شفاف و با طراوت نیز کمک مي‌کند.

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

تسکین گوش درد با گل ماهورتسکین گوش درد با گل ماهور

 

 

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: چکاندن چند قطره از دَم کرده گل ماهور تهیه شده از دَم کرده سرد این گیاه دارویی گوش درد تسکین می یابد.

اصغر نقشی افزود: گل و برگ این گیاه دارویی ارزش دارویی دارند.

وی از تاثیرات مثبت گل ماهور برای درمان سرفه‌های خشک گفت و تشریح کرد: گل‌های زرد رنگ گل ماهور خلط آوری آرام کننده بوده و برای درمان سرفه‌های خشک و مزمن مانند برونشیت و آسم و همچنین برطرف نمودن التهاب گلو موثر است.

نقشی ادامه داد: روغن دَم کرده گل ماهور برای تسکین التهابات زخم نیز قابل توصیه است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: کارشناسان غِرغِره محلول دَم کرده گل ماهور را برای تسکین و برطرف نمودن التهاب گلو مفید می دانند.

وی اظهار داشت: از دَم کرده برگ گل ماهور برای برطرف نمودن تب و لرز همراه با سرفه نیز می توان استفاده نمود.

نقشی ضمن توصیه ای به بیماران درگیر با اختلالات تنفسی تاکید کرد: در اختلالات تنفسی مزمن بهره گیری از تنتور برگ گل ماهور قابل توصیه است.

دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |



ادرس بعدی ما : http://majidi1.blogfa.com

 

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل رز و آدرسhassanzadehmilad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فیلم های برتر هالیوود
مهسا
فوتبال
black rose
شمشیر آنلاین
وبلاگ هواداران استقلال
اپلود عکس
گل رز
every thing
محمد شریفی«مرجع خبری رئال مادرید»
کد آهنگ برای وبلاگ
صبا
پدرام رشید پور
دبیرستان تیزهوشان سقز
باشگاه نانو
سایت پزشکی
گل لاله
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

» 153532319
» اطلاعیه
 

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

نازترین عکسهای ایرانی

 

Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 62
تعداد آنلاین : 1

داستان روزانه
دریافت همین آهنگ
Flying Icon