A {TEXT-DECORATION: none; } #hd {width:100%; height:100px; text-align:right;font-size:36pt;color:#f7b72e;padding-right:50px;font-family:Times New Roman;font-weight: bold;padding-top: 50 px;} #ds {width:100%; text-align:right;font-size:9pt;color:#b31d1e;font-family:Tahoma;font-weight: bold;padding-right:60px;} body{font-family:tahoma;font-size:9pt;color:#ffffff;} .tt{background:url('http://www.mahtarin.com/weblog/o1.jpg') no-repeat left;height:303px; width:1003px; } .menu{width:142px; padding-right: 10px; padding-bottom: 20px; padding-top:20px;font-size:16pt;font-weight: bold;text-align:right;color:#fac434;} .ssmenu{font-size:9pt;color:#ffffff;text-align:center;} .smenu{direction:rtl;font-size:9pt;text-align:right;color:#ffffff;padding-bottom: 4px; padding-right:8px;} .smenu a{color:#ffffff;text-decoration: none;} .smenu a:hover{text-decoration:underline;} .pmenu{height:38px; width:38px; padding-top: 3px;} .fmenu{ padding-top: 3px;padding-right:8px;color:#ffffff;text-align:center;font-family:tahoma;font-size:9pt;direction:rtl;} .post {color:#ffeed5;direction:rtl;padding-left: 6px; padding-right: 6px; padding-top: 8px; padding-bottom: 25px;text-align:right;font-size:16pt;} .post a{color:#ffffff;text-decoration: none;} .date a{color:#ffffff;text-decoration: none;}
گل رز



تغذیه بهاری داشته باشید

تغذیه بهاری داشته باشید

تغذیه بهاری داشته باشید

 

 

 بالاخره فصل زمستان سرد و عبوس با آن ابرهای متراکم و آسمان خاکستری‌اش رخت بربست و جای خود را به فصلی پر از نعمت و برکت شکفتن، بالندگی، رویش و زایش و تحول داد.

با شروع این فصل و بازگشت مجدد شادابی و طراوت به طبیعت، عملکرد و نیاز سلول‌های بدن ما هم در مقایسه با فصل زمستان دستخوش تغییراتی قرار گرفته و در واقع تغییرات به وجود آمده در بدن ما منعکس‌کننده تغییرات ایجاد شده در طبیعت است.

اگر ما در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا میل زیادی به خوردن غذاهای گرم و نیروبخش داشتیم، حالا که بهار آمده، مزاجمان معتدل و نیاز بدنمان به مصرف غذاهای سبک بیشتر احساس می‌شود.

اما بدن ما پیام دیگری هم صادر می‌کند. پیام مخابره شده حاکی از اثرات مصرف بیش از حد تنقلات و غذاهای ادویه‌دار و چرب و شور ایام عید است که انرژی منفی آن با اعتدال مزاجی‌مان در این فصل همخوانی نداشته و خود را به صورت سستی، رخوت، افزایش غلظت خون، رنگ‌پریدگی، کاهش اشتها، سوءهاضمه، خستگی، سردرد و تحریک‌پذیری نشان می‌دهد و دلیل اصلی آن هم انباشته شدن مواد زائد در کبد است که در صورت پاک‌سازی نشدن آن، جریان یکنواخت خون و انرژی به قسمت‌های مختلف بدنمان مختل می‌شود و تا زمانی که این سموم از کبدمان پاک نشود، دریافت غذای بیشتر هرچند مغذی مخل سلامت ماست و اگر هم بموقع اقدام نشود، دمل‌های چرکی، بثورات پوستی و خونریزی‌های زیرجلدی از پیامدهای بعدی آن است. بنابراین با توجه به این‌که بدنمان نیاز دارد در این فصل سموم و فضولات را از خود دفع کند، از غذاهای سبک و زودهضم استفاده کنید.

غذاهای سردی‌بخش بخورید

از غذاهای سردی‌بخش همچون انواع ماهی، لبنیات، خوراک‌ها و خورش‌های سبزی‌دار، انواع سالاد و بخصوص آش استفاده کنید. آش جو، آش آبغوره، آش دوغ، آش ماست، آش آلو، آش گوجه‌سبز و آش تمبرهندی از جمله غذاهای سبک، خنک و ملینی است که جلادهنده کبد بوده و سموم را از طریق افزایش مدفوع و ادرار دفع کرده و چربی، قند و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد و از همه مهم‌تر اثرات رنج‌آور گرمی خوراکی‌ها را خنثی می‌کند.

از عرقیات و سبزیجات بهاری استفاده کنید

میوه‌ها را در حجم کم و به دفعات در روز مصرف کنید تا بدن فرصت کافی برای جذب ریزمغذی‌ها و دفع سموم داشته باشد. میوه‌هایی چون خیار، گوجه سبز و آلو طبع سردی داشته و دفع‌کننده سموم کبد است.

سبزیجات برگ سبز، جوانه‌ها و همچنین نخود، لوبیا، بادمجان، کلم، کرفس، کاهو و سبزی‌های کوهی به دلیل فیبر بالا یبوست ناشی از مصرف تنقلات نوروزی را دفع، آب بدن را تامین و اشتها را کنترل می‌کند. در ضمن عرقیاتی چون کاسنی و شاتره شست‌وشودهنده کبد و تصفیه‌کننده خون است.

ورزش، خلق شما را باز می‌کند

به دلیل آن‌که در ایام نوروز بیشتر افراد استراحت می‌کنند و اغلب باشگاه‌های ورزشی تعطیل است، کاهش فعالیت‌های بدنی موجب رخوت و سستی‌ ما می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود با خانواده همراه شوید و به مناطق کوهستانی و تفریحی رفته و علاوه بر لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت، یک تا دو ساعت پیاده‌روی کنید تا خون در بدنتان به جریان درآید و با اکسیژن‌گیری بیشتر، حس شادابی و سرزندگی در شما ایجاد شود.]

 

پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:تغذیه - بهار - خواب - فصل بهار - ,

  توسط میلاد حسن زاده  |

خنده دار

 

 

پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:ریاضی,ازمون,سوال,خنده دار,

  توسط میلاد حسن زاده  |

مواد غذایی سرشار از منگنز

مواد غذایی سرشار از منگنز

مواد غذایی سرشار از منگنز

 

 

اول از همه بگوییم که این منگنز در بدن چه کارهایی انجام می‌دهد: کنترل عملکرد مناسب آنزیم‌ها، جذب مواد مغذی، درمان زخم‌ها و جراحات بدن و رشد استخوانی از جمله وظایف این ماده‌ معدنی محسوب می‌شوند. برای همین می‌بینید که منگنز جزو عناصر ضروری برای عملکرد بدن است. خوشبختانه کمبود این ماده معمولاً به ندرت بروز می‌کند. اما در بین افرادی که از مشکلات استخوانی، درد مفاصل و مشکلات باروری رنج می‌برند مشاهده می‌شود. میزان نیاز بدن به منگنز حدود دو‌میلی‌گرم در روز می‌باشد. مصرف بیش از اندازه و مسمومیت حاصل از این ماده‌ معدنی نیز به ندرت دیده می‌شود اما مصرف بیش از نیاز آن اثرات منفی روی سیستم عصبی می‌گذارد. با ما همراه باشید تا بیشتر با مواد غذایی سرشار از منگنز آشنا شوید.

 

ادویه‌‌ها و گیاهان معطر

ادویه‌‌ها و گیاهان معطر خشک سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما می‌باشند. باید بدانید که چوب میخک آسیاب شده حاوی بیشترین میزان منگنز است. اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر بگوییم باید بدانید که هر 100 گرم از این ادویه 30‌میلی‌گرم منگنز دارد. زعفران مثقالی خیلی گران هم حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای از این ماده‌ معدنی می‌باشد. در واقع هر یک قاشق چایخوری زعفران خوش عطر و طعم حدود 3/0‌میلی‌گرم از این ماده می‌باشد. اگر فکر می‌کنید زعفران مال از ما بهتران است می‌توانید منگنز بدنتان را با مصرف هل، زنجبیل آسیاب شده، دارچین، نعنای خشک، جعفری، برگ بو، ترخون، زردچوبه، گشنیز خشک و مرزنگوش خشک تأمین کنید. هر یک قاشق چایخوری از این ادویه‌ها و سبزیجات معطر حدود 50/0میلی‌گرم منگنز نصیبتان می‌کنند.

 

جوانه‌ گندم و سبوس

برای بالا بردن ارزش نان یا غلات صبحانه هیچ چیز بهتر از افزودن سبوس برنج، سبوس گندم یا جو دو سر نیست. توجه داشته باشید که جوانه‌ گندم حاوی میزان زیادی منگنز می‌باشد یعنی 20‌میلی‌گرم در هر 100 گرم. سبوس گندم، سبوس برنج و سبوس جو دو سر نیز در مقام‌های بعدی قرار دارند.

 

آجیل‌ها

آجیل‌ها جزو منابع فوق‌العاده‌ منگنز محسوب می‌شوند. فندق حاوی بیشترین میزان این ماده‌ معدنی است یعنی 7/12‌میلی‌گرم منگنز در هر 100 گرم فندق. توجه داشته باشید که دانه‌‌ها و مغزهای روغنی حدود 6/2‌میلی‌گرم منگنز نصیبتان خواهد کرد.

 

پودر کاکائو و شکلات سیاه

باز هم خبر خوب برای طرفداران شکلات سیاه. شکلات سیاه که کم کم جای خوبی در بین سبد غذایی مردم باز می‌کند خواص زیادی برای بدن دارد. 100 گرم شکلات سیاه تلخ حاوی 2/4‌میلی‌گرم منگنز است. در مورد پودر کاکائو هم باید بگوییم که هر 100 گرم از آن 8/3‌میلی‌گرم منگنز دارد. باید بدانید که صد گرم از شکلات‌های سفید و شیری نیز حاوی حدود 5/0‌میلی‌گرم از این ماده‌ معدنی می‌باشند.

 

تخمه‌ کدو

تخمه شکستن کیف عجیبی دارد و برای خیلی‌ها پای ثابت تماشای فیلم و فوتبال است. خوشبختانه تخمه‌ کدو حاوی منگنز بوده و مغذی است. در واقع هر 100 گرم تخمه‌ کدو 0.5‌میلی‌گرم منگنز دارد. توصیه می‌کنیم در مصرف تخمه زیاده‌روی نکنید اما بدانید که یک مشت از این تخمه‌‌ها یک میان وعده‌ فوق‌العاده محسوب می‌شود.

 

تخم کتان، کنجد و کره‌ کنجد

تخم کتان و کنجد جزو منابع فوق‌العاده‌ روغن‌های مفید محسوب می‌شوند که برای سلامت قلب مفیدند و در عین حال نیز حاوی میزان قابل توجهی منگنز می‌باشند. هر 100 گرم کره‌ کنجد 54/2‌میلی‌گرم از این ماده‌ معدنی را به بدنتان می‌رساند. باید بدانید که 100‌گرم کنجد و تخم کتان نیز 5/2میلی گرم منگنز نصیبتان می‌کند.

 

پودر فلفل

توصیه می‌کنیم که به سوپ‌ها و خورش‌هایتان پودر فلفل بزنید. 100 گرم پودر فلفل حاوی 2/2‌میلی‌گرم منگنز می‌باشد.

 

تخمه‌آفتابگردان

آدم وقتی تخمه می‌شکند انگار وارد یک تونل بی‌سر و ته شده است. مدام تخمه می‌شکند و جلو می‌رود و مدام هم می‌گوید این دیگر آخری است. خوشبختانه تخمه‌ آفتابگردان نیز سرشار از مواد مغذی مختلفی مانند منگنز، ویتامین E، آهن، ویتامین B1، ویتامین B6، پروتئین، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم و مس می‌باشد. باید بدانید که هر 100 گرم از این تخمه‌های خوشمزه و پرطرفدار حاوی 11/2‌میلی‌گرم منگنز می‌باشد. می‌توانید از تخمه‌ آفتابگردان به‌عنوان میان وعده یا در سالادهایتان استفاده کنید و از طعم و خواص آن بهره‌مند شوید.

 

چند نکته‌ کلی

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که میزان بالای ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند منیزیم، آهن و کلسیم می‌تواند مانع از جذب منگنز در بدن شود. اگر تصور می‌کنید که دچار کمبود این ماده‌ معدنی شده‌اید بهتر است قبل از هر کاری به پزشک مراجعه کرده و آزمایش بدهید. اگر لازم باشد پزشک برایتان مکمل تجویز خواهد کرد. بدانید که میزان زیاد منگنز در بدن خطرناک است. در واقع مصرف و جذب بیش از اندازه این ماده‌ معدنی می‌تواند باعث مسمومیت، آشفتگی، بی‌نظمی‌حافظه، مشکلات عصبی، کاهش اشتها و غیره می‌شود. متخصصان میزان نیاز روزانه به این ماده‌ معدنی را بین 5/1 تا 2‌میلی‌گرم تخمین زده‌اند.

پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:منگنز - تغذیه - غذا - مواد معدنی - ,

  توسط میلاد حسن زاده  |

15 دردی که درمان خانگی دارند!

15 دردی که درمان خانگی دارند!

15 دردی که درمان خانگی دارند!

 

 

 برخی از مشکلات و دردها را می توان در خانه و بدون مراجعه به پزشک درمان کرد.به طور مثال، وقتی دندان درد دارید روی آن میخک بگذارید. یا اگر دچار سوختگی شدید، با چای سرد جلوی درد و تاول را بگیرید. برای آگاهی از درمان های خانگی دیگر با ما همراه باشید.

 

1.جوش های خارش‌دار

جوش های خارش‌دار در اثر روغن های گیاهی، عطر یا عرق سوز شدن به وجود می آیند. برای رفع آن می توانید آنتی هیستامین مصرف کنید. البته آب های معدنی چشمه های طبیعی نیز در کاهش درد این کهیر و جوش ها موثر هستند. املاح داخل این آب ها باعث از بین رفتن سوزش و خارش می شوند.

 

2.آکنه

برای جوش های پایدار ابتدا خیلی نرم صورت خود را با سنگ نمک یا نمک های درشت و زبر مالش دهید تا ضدعفونی شود و سپس چند قطره روغن درخت «نیم» روی آن بریزید. پس از چند دقیقه آبکشی کنید و ماسکی از ماست را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. اسید لاکتیک موجود در ماست، لایه بردار طبیعی است که موجب شفافیت بیشتر پوست، از بین رفتن آکنه و کمرنگ شدن لکه ها می شود.

 

3.گزش پشه

فصل گرما در راه است و پشه ها راهشان را به خانه های ما پیدا خواهند کرد. هنگامی که مورد گزش پشه قرار گرفتید، خارش و سوزش آن را با خمیر آسپرین کاهش دهید. برای این منظور، یک آسپرین ضعیف را له کنید و یک قطره آب به آن اضافه تا خمیر شود. این خمیر ضد سوزش و التهاب است و قرمزی و باد حاصل از نیش پشه، موهای زیرپوستی و جوش را کاهش می دهد زیرا آسپرین حاوی اسید سیلاسیلیک – ماده ای که در داروهای ضد جوش استفاده می شود – است.

 

4.اگزما و سوریاس

برای کاهش درد و سوزش اگزما و سوریاسِ پوستی کمی روغن زیتون در محل تحریک شده بریزید. برای هر سه سانتی متر، یک قاشق چایخوری روغن لازم است. مالیدن روغن روی این منطقه از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. روغن زیتون پایه بسیاری از محصولات مرطوب کننده است اما استفاده از نوع خالص آن این مزیت را دارد که مواد شیمیایی کرم ها را در خود ندارد.

 

5.سوختگی خفیف

اگر زیر نور آفتاب یا در اثر چسبیدن اتو مو به پوست خود دچار سوختگی خفیف شدید، می توانید با کمپرس آب سرد و چای سبز یا سیاه آن را درمان کنید. برای این منظور، حوله نازکی را درون چای سرد خیس کنید و روی محل سوختگی قرار دهید. ماده گیاهی موجود در چای باعث کاهش سوزش و تاول نزدن می شود.

 

6.جای زخم

برخلاف اعتقاد عموم مردم، پوست زخم به هیچ عنوان خوب و مفید نیست. به همین دلیل، این قسمت را با پارافین مایع مرطوب نگه دارید و به مدت سه تا 5 روز باند پیچی کنید. در طول شب، نوار سلفونی دور پارافین بپیچید این باعث می شود تا محیط زخم مرطوب تر بماند و دوره درمان را تسریع می بخشد.

 

7.حالت تهوع

اگر محتویات قرص های ضدتهوع را مطالعه کرده باشید متوجه می شوید مملو از شکر است. به همین دلیل، برای برطرف کردن این حالت خود می توانید شربت شیرین میوه بنوشید. برای تهوع های ناشی از حرکت، استفراغ های صبحگاهی یا دل به هم خوردگی معده آخرین چیزی که لازم دارید، غذای زیاد است. همین شربت های شیرین و سودا به شما کمک می کند تا بهتر شوید.

 

8.اسهال

برای برطرف کردن اسهال می توانید از خوراکی های گیاهی کمک بگیرید. به طور مثال، چای تهیه شده از پوست انار به معده به هم ریخته کمک بسیاری می کند. از این پس، انارها را خشک و نگهداری کنید. پوست خشک انار تا 6 ماه می ماند. سپس یک قاشق غذاخوری پر از پودر پوست انار را داخل یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید سه تا 4 دقیقه بماند.

 

پوست بلوط نیز همین کاربرد را دارد. آن را به مدت سه دقیقه بجوشانید، اجازه دهید تا نیم ساعت بماند و سپس از صافی رد کنید. هر دو این مواد سرشار از تانین هستند که باعث ایجاد مایع لعابی اطراف معده و کاهش درد آن می شوند. دو قاشق غذاخوری از این نوشیدنی ها را 4  تا 6 بار در روز بنوشید.

 

9.مسمومیت غذایی

اگر تصور می کنید دچار مسمومیت غذایی شده اید، دو فنجان چای سیاه و یک تکه نان تست چاره کار است. اسید تانیک موجود در چای و ذغال موجود در نان تست باعث از بین رفتن سم در بدن می شوند.

 

10.سرماخوردگی

برای برطرف کردن سرماخوردگی و آنفولانزا، یک گریپ فروت را با پوست چهار قاچ کنید و داخل قابلمه بیندازید. قابلمه را پر از آب کنید و اجازه دهید روی حرارت بجوشد. آن را هم بزنید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و محلول به دست آده را همچون چای بنوشید.

 

آب جوش باعث بیرون آمدن خاصیت دفاعی، ویتامین C و فلاونوئید از پوست گریپ فروت در آب می شود. این مواد بین پوست و گوشت میوه وجود دارند و با جوشاندن این میوه با پوست، عصاره بیشتر و مفیدتری از آن به دست می آید که برای گلو درد بسیار خوب است.

 

11.گرفتگی بینی

برای برطرف کردن گرفتگی بینی می توانید با محلول آب نمک آن را شست‌وشو دهید تا آلودگی ها از بینی شسته شوند و مخاط بینی رقیق شود. برای اینکه پر بودن بینی خود را به راحتی برطرف کنید آن را هر روز آب نمک شست‌وشو دهید. این کار هنگام سرماخوردگی باعث بهبود حال شما نمی شود اما اجازه می دهد راحت تر نفس بکشید.

 

12.حساسیت فصلی

برای فرار از نشانه های حساسیت فصلی همچون سوزش چشم، آبریزش بینی و عطسه از قرص های گیاهی استفاده کنید. محققان سوئیسی ثابت کرده اند مصرف قرص گیاهی سه بار در روز بهتر از آنتی هیستامین های صنعتی است که خواب آلودگی می آورند.

 

13.دندان درد

برای کاهش درد دندان از میخک استفاده کنید. از قدیم این درمان را برای درد دندان انجام می دادند. بسیار هم موثر است. البته این روزها میخک در هر خانه ای پیدا نمی شود به همین دلیل می توانید از اوژنول موجود در داروخانه ها کمک بگیرید. پنبه را در اوژنول خیس کنید  و دقیقا روی دندانی که درد می کند، قرار دهید. این باعث کاهش درد تا زمانی می شود که به پزشک مراجعه کنید.

 

14.دردهای دهان

برای درد دهان، به ویژه در کودکان از محصولات نعناعی کمک بگیرید. به طور مثال، آدامس نعنایی، شیرینی، چای یا هر خوراکی نعنایی دیگر. این گیاه تاثیر بسیاری روی هر چیزی دارد که با آن تماس پیدا می کند و می تواند باعث کاهش درد گلو، سوزش دهان یا سزش تبخال یا تاول دهان شود.

 

15.درد ناشی از ورزش سنگین

پس از ورزش های سنگین، یک لیوان آب البالو ترش بنوشید. این آب میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است و درد ماهیچه ها را کاهش می دهد. پس از ورزش بافت های شما از بی آبی رنج می برند و آب آلبالوی ترش که سرشار از آنتی اکسیدان است بسیار بهتر از آلبالوی شیرین و دیگر میوه ها و سبزیجات به ترمیم این آسیب کمک می کند.

پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:درمان - درمان خانگی - ,

  توسط میلاد حسن زاده  |



ادرس بعدی ما : http://majidi1.blogfa.com

 

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل رز و آدرسhassanzadehmilad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فیلم های برتر هالیوود
مهسا
فوتبال
black rose
شمشیر آنلاین
وبلاگ هواداران استقلال
اپلود عکس
گل رز
every thing
محمد شریفی«مرجع خبری رئال مادرید»
کد آهنگ برای وبلاگ
صبا
پدرام رشید پور
دبیرستان تیزهوشان سقز
باشگاه نانو
سایت پزشکی
گل لاله
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

» 153532319
» اطلاعیه
 

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

نازترین عکسهای ایرانی

 

Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 337
بازدید کل : 39586
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 62
تعداد آنلاین : 1

داستان روزانه
دریافت همین آهنگ
Flying Icon